Banebrytende hybridsatsning fra Lextor Marin AS og KGK NORGE AS

I en pressemelding opplyser KGK NORGE AS at de har inngått kontrakt med Lextor Marin AS om første leveringen av dobbelinstallasjon hybridanlegg til en arbeidsbåt.

Båten er under prosjektering hos Lextor AS og skal være ferdig tidlig juni 2016. Målet med prosjektet er ren luft for mannskapet når de arbeider ved anlegget.

 

Lextor Marin

 

Til forflytting vil dieselmotoren stå for fremdriften, men ved lave hastigheter og under jobbing med kraner og utstyr vil elektrisk drift ta over.

Daglig leder Aasmund Torvik, Lextor Marin AS, opplyser at disse stabile trimaranene er konstruert til alle typer oppdrag rundt kysten og kan tilpasses den enkeltes kunde sine behov med tanke på utstyr. Det er et stort fremskritt også å kunne tilby denne hybridvarianten.

For KGK NORGE AS er dette et skritt i retning for å imøtekomme de nye utslippskravene vi møter i dag og det er med stolthet at KGK NORGE AS, sammen med Lextor Marin AS, er en av de første til å tilby denne fremdriftsløsningen til fisk- og havbruksnæringen.

KGK NORGE AS er distributør av Transfluid produkter i Norge, tilbyr komplette hybridløsninger til alle typer båter med inntil 1100 kW dieselmotorer, kombinert med elektrisk fremdriftseffekt fra 8 til 300 kW.

 

Transfluide hybridmoduler fra KGK Norge AS

Transfluide hybridmoduler fra KGK Norge AS

 

Arkiv